اطلاعات مد روز دنیا

من علاقه مند به مد و فشن هستم و اطلاعات این حوزه را در وبلاگ قرار میدهم

اطلاعات مد روز دنیا

من علاقه مند به مد و فشن هستم و اطلاعات این حوزه را در وبلاگ قرار میدهم

  • ۰
  • ۰

در این ویدیو درباره 8 ایده تولید محتوا صحبت کردم که اگربه نکاتی که گفتم رعایت کنید می تونید همین الان برای کسب و کار خودتون تولید محتوا ارزشمند داشته باشید . از شما می خوام به تمام این نکات دقت کنید و سپس در کسب و کارتون اجرا کنید و یادتون باشه فقط یک شنونده نباشید تا اجرا نکنید نمی تونید تاثیراتش رو در کسب و کارتون مشاهده کنید .

خیلی ها میگن آقای اعتمادی ما می دونیم که باید برای کسب و کارمون شروع کنیم به تولید محتوا کردن و اگر محتوای خوب تولید نکنیم کسب و کارمون دچار افت و در نهایت نابودی میشه … اما نمی دونیم باید چه محتوایی تولید کنیم …

خب بدون هیچ مقدمه ای برسم سراغ ایده های تولید محتوا که می دونم خیلی منتظرش هستید … 

آموزش بدید

اولین ایده آموزش کامل و جامع یک موضوع تو حوزه کاری خودتون هست … توی هر بیزنسی که هستید بهتون توصیه می کنم حتما یک بخش آموزش داشته باشید … مردم دوست دارند که از متخصصین خرید بکنند و دوست دارند از افرادی خرید بکنند که بلدند و چه جوری باید متوجه بشند که تو اون آدمه هستی ؟ با همین آموزش ها …

پیشنهاد من به شما ...

ویدیو مارکتینگ ! جدیدترین روش بازاریابی در سال 2019

تولید محتوا نکن فایده نداره !!!

یکی از بچه های دوره اومد پیش من و گفت آقای اعتمادی تو حوزه کاری ما که فروش جک پالت و استاکر و این جور چیزهاس رقیب آنچنان نداریم اما همین قدر هم که هستیم رقابت خیلی زیاده ، چیکار باید بکنم ! من بهش گفتم برو آموزش تولید کن !!!

ایشون اومد یک ویدیوی آموزشی رایگان درست کرد به نام تعمیر استاکر دستی و یک ویدیو دیگه به اسم تعمیر جک پالت دستی و این رو توی سایتش و توی اینستاگرامش شروع کرد به منتشر کردن و بعد از اینکه این آموزش ها رو گذاشت داخل سایتش زنگ خور این ماهش نسبت به ماه قبلی 2 تا 3 برابر شده بود و فروشش افزایش پیدا کرده بود چرا ؟ چون افراد اومدند این آموزش رو دیدند و بعد به جای اینکه برن از یکی دیگه خرید کنند اومدن از این خرید کردند چرا ؟ چون احتمالا به خودشون گفتند چرا باید برم از کسی خرید کنم که هیچ شناحتی ندارم …

و یادتون باشه مهم ترین دلیل خرید اعتماد هست

حالا می بینید آموزش چه تاثیر مثبتی در کسب و کار اینترنتی شما میزاره 

شما رو نسبت به رقیبت متمایز می کنه

یا یکی از بچه های دیگه که کارش فروش دوربین های DSLR  بود ، آموزش های رایگان درست کرد و توی سایت  و شبکه های مجازی پخش کرد که چگونه با دوربین های DSLR کار بکنیم ، و یاد که چگونه باید با کانفیگ این دوربین ها کار کرد و اتفاقی که براش افتاد این بود که هم ورودی سایتش بیشتر شد و هم اینکه فروشش بیشتر شده ، و حتی در اینستاگرام هم ویو و لایک بیشتر شده !

چرا ؟ چون وقتی من میام آموزش میدم  دارم خودم رو متخصص نشون میدم ! و کاربر به خودش میگه من از این سایت آموزش های ارزشمند دیدم و چه کاریه برم سراغ یک سایته دیگه در حالی که با آموزش های رایگان همون سایت تونستم نتیجه بگیرم و از همین سایت هم خرید می کنم !

یک نکته کنکوری :

منظورم از تولید محتوای آموزشی ، تولید محتوای آموزشی ارزشمند هست … باید کاربر با همون آموزش های رایگان شما بره و نتیجه بگیره در غیر اینصورت فایده ای نداره

حالا شما مثلا یک سایت یا یک پیج فروش لباس دارید ، بیاین یاد بدید مردم چگونه لباس ست انتخاب کنند …

یا سایت فروش عطر و ادکلن دارید به مخاطبین خودتون یاد بدید چگونه عطر خوب برای خودشون انتخاب کنند … مثلا یک کارمند چه عطرهایی بزنه بهتره !!!

راه اندازی مسابقه

یک سوال ؟ هدف از تولید محتوا چیه ؟ اینه که ما مخاطب رو درگیر بکنیم … یک مئل از روش های تولید محتوا می تونه برگذاری مسابقه باشه ، حالا توی اینستاگرام ، سایت ، فرقی نداره !  این مدل تولید محتوا کاربران رو درگیر می کنند ، مردم دوست دارند شانس خودشون رو امتحان کنند .

مثلا یک مدل برگذاری مسابقه اینه که در اینستاگرام یک موضوعی رو انتخاب می کنیم و میگیم که دوستات رو تگ کن و اگر شما موضوع جذابی انتخاب کرده باشید و جایزه خوبی هم براش گذاشته باشید کاربران خیلی زیادی میان برای شرکت در مسابقه .

و وقتی من میام دوستم رو تگ می کنم و دوستم می بینه که من اومدم اون رو تگ کردم اون هم میاد شرکت می کنه چرا ؟ چون اون به من اعتماد داره و متناسب با اون انتخاب های من هم مورد قبلوش هست

مسابقه باعث میشه کاربرها بیشتر درگیر بشوند ، ویو و لایک و کامنت های جدید بگیرید و حتی کاربرهای جدید بگیرید هم در پیج اینستاگرام و هم در سایت

توصیه می کنم هر چند وقت یک بار یک مسابقه یا چالش برگذار کنید تا کاربرها با شما درگیر بشوند

آنچه که باعث موفقیت شما شده است

سومین ایده تولید محتوا اینه که هر آنچه که باعث موفقیت شما شده است را بنویسید ، مردم ما کمی کنجکاو هستند و این موضوعات رو دوست دارند . بزارید یک مثال واقعی برای شما بزنم …

ما اومدیم یک ایمیل به کاربران خودمون فرستادیم با این عنوان که چگونه در یک شب 3 میلیون تومان فروختم !

و دقیقاً این ایمیلم نرخ تبدیل فوق العاده ای داشت . در کل مردم دوست دارند بدونند که چه شده شما در یک کاری موفق شدید ، تونستید پیج خیلی خوبی داشته باشید ، تونستید سایت خیلی خوبی داشته باشید ، یا تونستید همیشه شیک پوش باشید ، یا چطوری همیشه دندان های سفیدی دارید !!!

یا اینکه می تونید این موفقیت درباره خود شما نباشه ، درباره فرد دیگری باشه ، مثلا چی شده که فلان بازیگر یک ساله به میلیاردها تومن پول رسیده !!! یا چی شده که که فلان آدم معروف تونسته به اینجا برسه !!!

 

می بینی که چقدر محتوای جذابی میشه تولید کرد ، کاربر درگیر میشه با محتوای شما

 

بررسی یک موضوع به صورت Case Study

یکی دیگه از ایده های تولید محتوا اینه که یک موضوع رو به صورت کامل واقعی مورد بررسی قرار بدی . برای مثال کار شما فروش موبایل هست ، در یک ویدیو موبایل رو به صورت واقعی مورد بررسی قرار بده . یا حتی یک ایده جذاب تر اینه که یک ویدیو یا یک مقاله ای رو سایت رقیبت نوشته اون رو مورد بررسی قرار بده .

یک موضوع رو به صورت واقعی شرح بده ، برای مثال من یک مشتری داشتم که این کارها رو انجام داد و در نتیجه موفق شد یا شکست خورد و یا یک موضوع تو حوزه کاری خودت رو یا یک اتفاقی که برای خودت افتاده ، مثل مثال های واقعی تو بخش اول آموزش ها .

مردم با این مدل محتواها ارتباط خوبی برقرار می کنند

 

انجام بدهد ، انجام ندهد

یکی دیگه از ایده های تولید محتوا اینه که به مردم بگویید  چه کاری درسته چه کاری نادرست !!! برای مثال من کارم فن بیانه می تونید در یک ویدیو به مردم بگویید که چیکار کنند که در یک مهمانی بتونند بهتر صحبت کنند ، یا چه کارهایی در جلسات مهمانی انجام ندهند …

دروغ های رایج در حوزه کاری شما

موضوع جذاب دیگر برای تولید محتوا می تونه این باشه که دروغ های کاری یا همون دروغ های رایج تو حوزه کاری خودتون رو بگید ، برای مثال من کارم فروش عطروادکلن هست می تونم در یک ویدیو یا یک مقاله توی سایتم درباره دروغ هایی که فروشنده های عطر به شما میگن صحبت کنم ، یا دروغ هایی که فروشنده های عطر و ادکلن در پیج اینستاگرام می گند صحبت کنم .

یا برای مثال دروغ هایی که شرکت های طراحی سایت به شما میگن ، یا دروع های که شرکت های بهینه سازی سایت به شما می گن.

مردم این مدل محتواها رو دوست دارند و با این مدل محتواها درگیر میشن

چیکار کنند که موفق بشوند و نتیجه بهتری بگیرند

یکی دیگر از موضعات برای ایده تولید محتوا که خیلی هم جذاب هست درباره اینه که به مخاطبین خود بگویید چه بکنند تا موفق بشوند و نتیجه بهتری بگیرند ، حالا این می تونه هم در بحث کار باشه و یا حتی تجارب شخصی

نکته کنکوری اینجاست که باید تکنیک عملی بهشون یاد بدی که اگر مخاطبت بره همین الان این تکنیک رو اجرا بکنه می تونه بره و نتیجه بگیره

برای مثال من کارم آموزش سخنرانی هست می تونم در یک ویدیو خیلی کوتاه یا یک مقاله یاد بدهم به مخاطبینم که چگونه در یک جلسه کاری سخنرانی بهتری داشته باشم ، یا چه نکاتی رو در جلسه کاری باید رعایت بکنم و خیلی از نکات دیگه …

تحلیل بازار کاری

هشتمین ایده تولید محتوا تحلیل بازار کاری هست ، بیام بازار کاری خودم رو مورد بررسی و آنالیز قرار بدم ! الان وضعیت صنعت بازار من به چه صورته ، وضعیت عرضه و تقاضا به چه صورته ، یا حتی می تونم یک محصول رو مورد بررسی قرار بدم .

 

نتیجه :

این هشت ایده تولید محتوا رو همین الان می تونی ببری و در کسب و کارت پیاده سازی کنی و اگر خوب توزیع بکنی محتواهای تولید شده رو می تونی نتایج درخشان بگیری

 

 

8 ایده طلایی برای تولید محتوا

  • ۹۸/۰۸/۱۷
  • رضا اعتمادی نیا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی