اطلاعات مد روز دنیا

من علاقه مند به مد و فشن هستم و اطلاعات این حوزه را در وبلاگ قرار میدهم

اطلاعات مد روز دنیا

من علاقه مند به مد و فشن هستم و اطلاعات این حوزه را در وبلاگ قرار میدهم

  • ۰
  • ۰

بیانسه نولز از معروف‌ترین خواننده‌های حال حاضر دنیا و پردرآمدترین زن خواننده‌ است. او که خوانندگی را از سنین پایین آغاز کرده، حالا با داشتن کلکسیونی از معتبرترین جوایز دنیای موسیقی، راه موفقیت خود را به خوبی ادامه می‌دهد. هفته‌ی پیش او و همسرش جی‌زی آلبوم مشترکی با هم منتشر کردند که به گفته‌ی بسیاری نقطه عطفی در حرفه‌ی هردوی آنان محسوب می‌شود. در این مطلب مدوپیا به معرفی این هنرمند مشهور می‌پردازیم.

اجرای بیانسه

معرفی اجمالی

بیانسه، خواننده‌ی مشهور اهل هیوستون تگزاس، اولین بار به عنوان خواننده‌ی اصلی گروه دستینیز چایلد که در سبک R&B  فعالیت می‌کردند معروف شد. او در سال 2003 اولین آلبوم سولوی خود را با نام “به طرز خطرناکی عاشق” –dangerously in love-  منتشر کرد. این آلبوم به سرعت با اقبال جهانی روبرو شد و او را به صدر جدول‌های فروش موزیک رساند. او سپس در فیلم‌ها متعددی، مانند “دختران رویا” نقش ایفا کرد.

پرتره بیانسه

بیانسه در سال 2008 با رپر مشهور، جی زی ازدواج کرد. در اواخر سال 2013، او طرفدارانش را با انتشار پنجمین آلبومش به نام “بیانسه” سورپرایز کرد. بیانسه در سال 2016 آلبوم “لیموناد” را منتشر کرد و حالا، دو سال بعد، درحالیکه تور مشترک با همسرش جی زی را برگزار می‌کند، این دو نفر آلبوم مشترکشان را رونمایی کردند.

کنسرت جدید بیانسه و جی زی

کودکی

بیانسه جیزل نولز در 4 سپتامبر 1981 در هیوستون تکزاس به دنیا آمد. او در سنین خیلی پایین شروع به خوانندگی کرد و در برنامه‌های استعدادیابی بسیاری شرکت می‌کرد. او در بسیاری از این مسابقات تماشاگران را تحت تاثیر استعداد خوانندگی و رقص خود قرار می‌داد.

کودکی بیانسه

دستینیز چایلد

بیانسه با کلی رولند و دو نفر دیگر از همکلاسی‌هایش یک گروه موسیقی دخترانه به نام دستینیز چایلد راه انداخت. پدر بیانسه، متیو نولز مسئولیت مدیریت این گروه را برعهده داشت. این گروه چندین بار نامش تغییر کرد تا اینکه در سال 1997 با کمپانی کلمبیا رکوردز اولین آلبومش را منتشر کرد. با گذشت زمان کمی پس از انتشار آلبوم اول، گرون دستینیز چایلد به محبوبیت چشمگیری رسید و تبدیل به یکی از پرطرفدارترین گروه‌های R&B شد.

درحالیکه بیانسه از موفقیت‌های گروهش لذت می‌برد، در کنار آن شروع به انجام پروژه‌های دیگر کرد. در سال 2001، در یکی از تولیدات شبکه MTV به نام A Hip Hopera به ایفای نقش پرداخت. در سال بعد هم با مایلی سایرس در فیلم goldmember هم بازی شد.

حرفه شخصی

در سال 2003، بیانسه حرفه‌ی شخصی خود را پیش گرفت و اولین آلبوم سولو را با نام “به طرز خطرناکی عاشق” روانه‌ی بازار کرد. این آلبوم هم از نظر درآمدی و هم از نظر حرفه‌ای موفقیت بزرگی برای بیانسه به همراه داشت. میلیون‌ها نسخه از این آلبوم فروخته شد و در نهایت 5 جایزه‌ی گرمی را برای او به ارمغان آورد. در این آلبوم، بیانسه در این آلبوم با هنرمندان دیگری همچون میسی الیوت، شان پال و جی‌زی همکاری داشت. در همان موقع شایعات زیادی در مورد قرار و مدارهای عاشقانه‌ی او با جی‌زی مطرح شد اما این زوج اصلا رابطه‌شان را تایید نکردند.

بیانسه و جی زی

در سال 2004، گروه دستینیز چایلد آخرین آلبوم خود را منتشر کرد و بعد از آن رسمن گروه منحل شد. اما بیانسه همچنان به موفقیت‌های خود ادامه داد. دومین آلبوم او ترک‌های موفقی مانند irreplaceable و  deja vu  را داشت که باز هم به صدر جدول‌ بیلبورد رسید. در سینما هم او در فیلم درخشان “دختران رویایی” به همراه جنیفر هاسون، جیمی فاکس و ادی مورفی بازی کرد. این فیلم برگرفته از تئاتر موزیکالی با همین نام بود.

فیلم دختران رویایی

بیانسه و جی‌زی

در سال 2008، بیانسه با رپر مشهور، جی‌زی طی یک مراسم خصوصی و کوچک در نیویورک ازدواج کرد. مهمانان این مراسم اعضای خانواده و دوستان نزدیک بودند.

پس از این، زوج جوان با تلاش همیشگی به کار خود ادامه دادند و آلبوم “من ساشا فیرس هستم” بیانسه را در همان سال منتشر کردند. این آلبوم هم هماند آلبوم‌های پیشین به موفقیت های چشمگیری دست یافت.

بیانسه و جی‌زی پس از ازدواجشان تا به امروز همواره تا حدودی شریک آثار موسیقی یکدیگر نیز بوده‌اند.

بیانسه و همسرش جی زی

دور از خوانندگی

علاوه بر خوانندگی و هنرپیشگی، بیانسه یک خط تولید لباس به نام “House of Dereon” را به همراه مادرش راه‌اندازی کرد. مادر او، تینا نولس آرایشگر و طراح لباس است.  او همینطور در سال 2010 عطر خود “Heat” را روانه‌ی بازار کرد.  بیانسه نولز تاکنون به عنوان سخنگو و مدل برندهای مختلفی از جمله “لورآل” و “تامی هیلفیگر” کار کرد.

عطر هیت بیانسه

حواشی

  • بیانسه در شب سال نوی ۲۰۱۰ برای معمر القذافی اجرای خصوصی داشت و به خاطر این کار مورد انتقادات فراوانی قرار گرفت. او بعدا تمام این پول را صرف کمک به زلزله زدگان هاییتی کرد.
  • تا سال ۲۰۱۱، پدر بیانسه مدیر برنامه‌های او بود. اما در نهایت از این شغل برکنار شد.
  • بیانسه یک بار در سال 2008 و یک بار در سال 2013 برای جشن سالیانه‌ای که توسط رئیس جمهور برگزار می‌شود اجرای زنده کرد.
  • در اجرای سال 2013 بیانسه برای جشن باراک اوباما، او مورد هجوم انتقاداتی قرار گرفت که می‌گفتند اجرای او ضبط شده بود و فقط لب می‌زد. بیانسه هیچ وقت به این شبهه‌ها جواب نداد.
  • گویا بیانسه خواننده‌ی محبوب باراک اوباما بود. چرا که در مراسم تحلیف ریاست جمهوری او هم اجرا کرد.

اجرای بیانسه در مراسم تحلیف اوباما

جوایز و افتخارات

  • در مراسم گرمی سال 2010 بیانسه موفق شد 6 جایزه را از آن خود کند و رکورد دریافت جوایز در یک شب توسط یک هنرمند زن را شکست. این رکورد تا سال 2012 که توسط ادل شکسته شد همچنان در دست بیانسه بود.
  • آلبوم پنجم بیانسه با نام “بیانسه” در هفته‌ی اول انتشارش بیش از 800 هزار نسخه فروش رفت.
  • بیانسه اولین زنی بود که با 5 آلبوم اولش موفق شد در صدر جدول بیلبورد قرار بگیرد.
  • آلبوم لیموناد اول فقط در سرویس موزیک TIDAL که مالکیت آن متعلق به جی‌زی است منتشر شد و بعدتر در آیتیونز و آمازون قرار گرفت.
  • به بیانسه لقب “ملکه بی” یا “کویین بی” را داده‌اند.

جوایز گرمی بیانسه

زندگی خصوصی

بیانسه و جی‌زی با اینکه زوج موفقی هستند و هردو طرفداران بسیاری دارند، اما برخلاف بسیاری از سلبریتی‌های دیگر به رسانه‌ها اجازه‌ی ورود به زندگی مشترکشان را نمی‌دهند. این زوج در کنار موفقیت‌های روز افزون، زندگی آرامی را در کنار سه فرزند خود بلو آیوی، رومی و سِرکارتر می‌گذرانند.

در ابتدا، حدود سال‌های 2010 بیانسه یک بار سقط جنین داشت که از آن به عنوان یکی از تلخ‌ترین خاطرات زندگی‌اش یاد می‌کند. بعد از این حادثه، بیانسه با کمک موزیک خود را سرپا نگه داشت تا اینکه در ژانویه‌ی 2012 اولین فرزند آنان بلو آیوی به دنیا آمد. چون این زوج می‌خواستند تولد فرزندشان به دور از هیاهو باشد، یک طبقه‌ی بیمارستان را کامل اجاره کردند.

بیانسه و بلو آیوی

در سال 2017 بیانسه عکسی از خود در اینستاگرام منتشر کرد که در آن اعلام کرد دوقلوهایش را باردار است. این عکس تا مدت ها پرلایک‌ترین عکس اینستاگرام با 11 میلیون لایک بود.

در ژوئن 2017 رومی و سرکارتر به دنیا آمدند.

بیانسه و دوقلوهایش

هم اکنون، بیانسه و جی‌زی در تور بین‌المللی خود بسر می‌برند. هفته‌ی گذشته این زوج موفق آلبوم مشترکی را به نام “همه چیز عشق است” منتشر کردند و اجرای آن را از همین تور آغاز کردند. از سر و صدای این آلبوم، همین بس که یکی از موزیک ویدیوهای آن در موزه‌ی لوور ضبط شده است. در زیر می‌توانید تصاویری از این تور را در آمستردام و لندن مشاهده کنید.

  • ۹۷/۰۴/۰۷
  • رضا اعتمادی نیا

نظرات (۱)

  • لاله بهرامی
  • خیلیم خوب

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی